Wartość rynku reklamy cyfrowej w Europie przekroczyła 64 mld euro.
Wydatki na reklamę digital w Europie po raz pierwszy wyższe od pozostałych segmentów. W Polsce także stałe wzrosty wartości reklamy online
Wartość rynku reklamy cyfrowej w Europie rośnie nieprzerwanie już od kilku lat. Po raz pierwszy wydatki poniesione na reklamę digital były wyższe od pozostałych segmentów. Badanie AdEx Benchmark pokazało, że rynek europejskiej reklamy rośnie nawet w tempie dwucyfrowym.
Według najnowszych badań AdEx Benchmark, reklama digital w Europie zanotowała wzrost o 12,3% r/r. Obecny rok jest pierwszym w historii, w którym wydatki na reklamę online, były wyższe od sumy wydatków na pozostałe segmenty mediów (64,8 mld euro vs 63,7 mld euro)
Wartość rynku reklamy cyfrowej w Polsce
Rynek reklamy cyfrowej w Polsce także z roku na rok umacnia się i notuje stałe wzrosty. Z danych IAB Polska/PwC AdEx wynika, że wartość rynku reklamy on-line w naszym kraju sięga 5 mld zł, co daje wzrost wartości o blisko 500 mln zł r/r. Wg. ekspertów reklama digital najmniej ucierpi w wyniku recesji spowodowanej pandemią koronawirusa.
Reklama cyfrowa od lat jest głównym segmentem europejskiego rynku reklamy, a jej udział nadal będzie się zwiększał. Ten trend mocno umacnia się w Polsce, co potwierdzają również wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx – w 2019 roku wydatki na reklamę online wyniosły na naszym rynku prawie 5 mld zł. Oznacza to wzrost nakładów o prawie 500 mln zł względem roku wcześniejszego.