Mobilność wciąż rewolucjonizuje nasze życie i stała się kluczową siłą napędową wielu firm. Według prognoz w 2020 roku 53% całkowitych budżetów reklamowych na całym świecie zostanie przechwyconych przez technologię cyfrową, ten rok zapowiada się dobrze dla reklam mobilnych. W rzeczywistości szacuje się, że wydatki na reklamę mobilną przewyższą wszystkie tradycyjne wydatki na reklamę o współczynnik x1,2 na całym świecie do 2023 roku.
Istnieje kilka kluczowych tematów, które spodziewamy się ewoluować w miarę przechodzenia do nowej dekady. Przyjrzyjmy się bliżej:
Programmatic Growth
Automatyzacja zyskuje na popularności ze względu na coraz większy nacisk na zarabianie na aplikacjach i optymalizację zysków. Coraz więcej graczy z branży zdaje sobie sprawę, że aby dotrzeć do pożądanych odbiorców, skalować odpowiednie reklamy i mierzyć ROI, ich strategia zautomatyzowanego zakupu mediów musi być bardziej przejrzysta i oparta na danych.
Prognozuje się, że zautomatyzowane wydatki na reklamy wzrosną do 98 mld USD w 2020 r. – w porównaniu z 84 mld USD w 2019 r.
Szersze zastosowanie sztucznej inteligencji (AI) w marketingu cyfrowym
Sztuczna inteligencja przekształca świat reklamy mobilnej i spodziewamy się, że tempo nie spadnie w 2020 roku. Z pomocą sztucznej inteligencji marketerzy lepiej zrozumieją swoich odbiorców, co doprowadzi do bardziej spersonalizowanych i trafnych przekazów reklamowych. Od śledzenia całego lejka marketingowego po zbieranie danych na temat zachowań i tendencji klientów, jest to idealne narzędzie do uzyskiwania informacji zwrotnych, w które można teraz inwestować.
Migracja na aukcje pierwszej ceny
Podczas gdy komputery stacjonarne przeszły jakiś czas temu na aukcje pierwszej ceny, rok 2019 był rokiem, w którym zasoby mobilne w aplikacjach przeszły na pierwszą cenę, z Google Ad Manager, Adcolony i AppLovin na czele.
Najważniejszą kwestią jest to, że aukcje pierwszej ceny nie są czymś, czego marketerzy mobilni nie powinni się obawiać. Jeśli Twój partner ma skuteczną strategię ustalania stawek, możesz utrzymać skuteczność nawet przy nowej strukturze cen.
Większa przejrzystość
Wraz z szybkim rozwojem reklam zautomatyzowanych rośnie zapotrzebowanie na lepszy i bardziej przejrzysty ekosystem. Reklamodawcy chcą mieć pełną kontrolę nad swoimi kampaniami w czasie rzeczywistym. Z drugiej strony wydawcy chcą wiedzieć, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje z reklamami – czy są one uciążliwe, czy też są dobrze dopasowane do ich zainteresowań.
Nowe rozwiązania, strategie i partnerstwa pojawią się w tym roku, ponieważ firmy będą pracować nad dostosowaniem się do tej przejrzystej rzeczywistości.
Większy nacisk na retargeting
Retargeting nadal jest głównym celem budżetów marketingowych aplikacji reklamodawców. W latach 2017-2019 udział aplikacji korzystających z retargetingu prawie się podwoił. W rzeczywistości w 2019 r. 1 na 4 wszystkie konwersje były wynikiem działań związanych z retargetowaniem aplikacji. Uważamy, że więcej wydatków na reklamy trafi do partnerów, którzy są w stanie zarówno pozyskiwać użytkowników, jak i retargetować, ponieważ mogą prowadzić użytkownika przez cały cykl życia.
Ostrożna personalizacja
Personalizacja będzie nadal ważna, ale użytkownicy są teraz mądrzejsi i zdają sobie sprawę, że ich dane są wykorzystywane do ich kierowania. Podejścia do personalizacji powinny stać się subtelniejsze, a marketerzy będą musieli bardziej rozsądnie podchodzić do gromadzenia i wykorzystywania danych.
Trafna reklama
Niezależnie od strategii marketingowej aplikacji, kreacja reklamowa reprezentuje Twoją kampanię reklamową i jesteśmy pewni, że chcesz, aby była jak najlepsza. W ciągu ostatnich kilku lat rozpowszechniły się fałszywe wiadomości i fałszywe informacje, nie oszczędzono też reklam, zwłaszcza automatyzacji mobilnej. Widzieliśmy wiele reklam, które pokazywały funkcje, których nie było w samych produktach, co prowadziło do irytacji i niezadowolenia użytkowników. Mądrze zaprojektowana i oparta na danych reklama kreatywna zawsze była i zawsze będzie modna.
Rok 2020 jest rokiem ulepszonych doświadczeń użytkownika, personalizacji, automatyzacji i technologii opartej na sztucznej inteligencji. Upewnij się, że nadążasz za szybko zmieniającym się rynkiem i wykorzystujesz pełny potencjał branży.